HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English Please In het Nederlands

Announcements

Contribute knowledge and information to Fossiel.net!
How can I help?

Forum Sticky

Informative Posts

>> All informative posts

Newest Fossil from Fossil ID system

Geo Agenda

>> More Agenda items

Georockshop
Talc / Soapstone
0.95 EUR

Determinatie Fossielen

Ufo, Holtwick

jkeijzer   23-10-2018 at 15:13

jkeijzer
Senior Member
Registered: 22-01-2012

Goedemiddag, eergisteren een dagje braaf aan het spelen geweest in Holtwick en Coesfeld. Geen spectaculaire vondsten maar wel een leuke vangst. Naast belemnieten een aantal Gryphea's en nog wat schelpjes die ik nog niet thuis kan brengen.

Ik ben wat krijt aan het weghalen van bovenstaand stuk. Ik kom niet verder als een gastropode. Ziet iemand hier iets bekends in? Het zou lekker zijn als ik weet met wat voor vorm ik rekening moet houden met verder uitwerken.

Groeten, Jeroen

jkeijzer   23-10-2018 at 15:17

jkeijzer
Senior Member
Registered: 22-01-2012

Nig een foto. De foto's heb ik ingezoomd gemaakt door de loep waaronder ik aan het uitwerken ben. Lengte ven de twee "windingen" is ca. 3 cm. Grootste is ca. 2 cm breed.

Spongebob   23-10-2018 at 19:57

Spongebob
Senior Member
Photo Moderator
Registered: 22-12-2007

quote:
Jkeijzer schreef:
Goedemiddag, eergisteren een dagje braaf aan het spelen geweest in Holtwick en Coesfeld.

Zijn we elkaar bijna tegengekomen. Afgelopen zaterdag wilde ik als bonus nog wel even langs Holtwick, maar mijn medepassagiers hadden al genoeg energie verbruikt.

quote:
Jkeijzer schreef:.... een aantal Gryphea's

Gryphea's komen volgens mij niet voor in het Campaan van Holtwick. Ik denk dat het 'Ostrea's' zijn. Oude naam trouwens.
Kijk eens bij Hyotissa of beter Pycnodonte vesicularis...ik ga (weer) voetbal kijken.

[Bewerkt door Spongebob op 23-10-2018 om 20:57 NL]

0