HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English In het Nederlands

Announcements

Contribute knowledge and information to Fossiel.net!
How can I help?

Forum Sticky

Informative Posts

>> All informative posts

Newest Fossil from Fossil ID system

Geo Agenda

>> More Agenda items

Georockhop

Determinatie Fossielen

Fossiele wervel?

FamilieParmentier   22-03-2018 at 10:29

FamilieParmentier
Junior Member
Registered: 22-03-2018

Dag mensen,
Gevonden op het strand te Zeebrugge.
Kan iemand mij meer vertellen over dit stuk?

Schouwenburg   24-03-2018 at 19:02

Schouwenburg
Senior Member
Registered: 14-02-2012

De foto's zijn net niet scherp genoeg. Ik kan niet zien of het bot is. Als het bot is, is het helaas niet te determineren.

vmaren   25-03-2018 at 20:58

vmaren
Junior Member
Registered: 28-09-2015

Hij doet me wel meteen denken aan een fragment van een rolbeen (rund wellicht). Hij is wel erg gerold ook.

Groeten,

Sibo

amelchers   03-04-2018 at 09:22

amelchers
Senior Member
Registered: 08-06-2015

Hoi Bjorn,

Als Charlie zegt dat het niet te determineren is heb ik inmiddels wel geleerd dat dit waarschijnlijk inderdaad niet het geval zal zijn. Maar ik begrijp wel waar de verwarring vandaan komt. De foto's lijken namelijk wel degelijk de voor fossiel bot gebruikelijke honingraatstructuur te vertonen, al verwacht je die eerder bij een (oorspronkelijk) uit matrix afkomstig bot dan een Kwartaire strandvondst. Ook Sibo's suggestie van een astragalus-botje vind ik begrijpelijk, maar ook daar ben ik zelf niet zo zeker van. Want in dat geval zou je verwachten dat de articulatievlakken (op de foto's vóór en achter) een wat meer golvend van vorm zouden zijn. Sluit niet uit dat dit nog steeds wel mogelijk is. Maar wat mij betreft zou het ook een extreem gerolde pathologisch vervormde wervel kunnen zijn...

Met vriendelijke groeten,
Alexander.

sjaak   03-04-2018 at 11:52

sjaak
Senior Member
Registered: 28-03-2006

Op foto 1 lijkt vaag een stukje,niet verrolde buitenste botstructuur zichtbaar, maar ik ben het eens dat de foto’s niet scherp genoeg zijn voor een goede determinatie.

Niels

0