HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English Please In het Nederlands

Announcements

Contribute knowledge and information to Fossiel.net!
How can I help?

Forum Sticky

Informative Posts

>> All informative posts

Newest Fossil from Fossil ID system

Geo Agenda

>> More Agenda items

Georockshop
Exogyra USA F1214
2.50 EUR

Determinatie Fossielen

Vondsten Kaloot

Hotep   30-08-2017 at 16:13

Hotep
Senior Member
Registered: 12-07-2010

Gisteren bij 27°C het strand bij Kaloot opgetrokken. Het was om te smelten maar toch super om op zo'n rustig en verlaten strand te kunnen zoeken. Leuk om met de voeten in de plasjes tussen de kleilagen te baden: welness + paleontologie in één :p

De haaientandjes zijn te klein en te gerold om te determineren maar ze zijn schattig en klein :p Alhoewel ik niet weet of het stukje onderaan rechts naast de haaientanden ook een tand is of niet.

Van de andere zaken weet ik niet of het effectief fossielen zijn of niet dus ik hoop dat iemand van jullie mij duidelijkheid kan scheppen. Ik heb in een winkel in Vlissingen wel

Foto 1: zijn dit fossielen?

Ik denk dat op foto 3 wel een penhoorn te zien is. Op foto 4 een koffieboontje (trivia sp.?) maar weet niet of het om een voormalig levend dier gaat of een fossiel. Zijn de fossiele niet meestal bruin?

Foto 5: twee opvallend blauwe stenen. Is dat een speciaal soort gesteente?

Ik ben benieuwd naar jullie expertise en mening

Alvast bedankt!

Groeten,
Hotep

Dino15   30-08-2017 at 17:41

Dino15
Senior Member
Registered: 11-12-2010

Foto 2 links is denk ik een kiewboog van een vis, maar je moet wel even een close-up maken om met zekerheid te zeggen. Rechts is een zeepokje.

Foto 4 dit is een kauri en deze komen oorspronkelijk uit de tropische zeeën en zijn hier in de gouden eeuw met voc-schepen gekomen, ze zijn door de voc bemanning gebruikt als betaalmiddel om handel te drijven met de locale bevolking in Nederlands-indie.
Nick.

Hotep   30-08-2017 at 22:41

Hotep
Senior Member

quote:
Dino15 schreef:
Foto 2 links is denk ik een kiewboog van een vis, maar je moet wel even een close-up maken om met zekerheid te zeggen. Rechts is een zeepokje.

Foto 4 dit is een kauri en deze komen oorspronkelijk uit de tropische zeeën en zijn hier in de gouden eeuw met voc-schepen gekomen, ze zijn door de voc bemanning gebruikt als betaalmiddel om handel te drijven met de locale bevolking in Nederlands-indie.
Nick.

Bedankt voor de reactie!

Als ik het goed bekeken heb zouden de fossielen op foto 1, volgens Zeeuwse strandvondsten, vissenwervels zijn.

strandjutters   30-08-2017 at 23:24

strandjutters
Senior Member
Registered: 06-12-2010

Nee dat zijn ze niet,en leg deze dingen maar terug op het strand

Volgende keer meer geluk.

Voor de rest ben ik het eens met Nick,word nog een prof

GR

Hotep   31-08-2017 at 06:58

Hotep
Senior Member