HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English In het Nederlands

Announcements

Contribute knowledge and information to Fossiel.net!
How can I help?

Forum Sticky

Informative Posts

>> All informative posts

Newest Fossil from Fossil ID system

Geo Agenda

>> More Agenda items

Georockhop

Vraag & Aanbod Fossielen

verzameling aangeboden

Radboud   15-04-2017 at 09:39

Radboud
Junior Member
Registered: 13-04-2017

Beste mensen,

Afgelopen week is er tijdens een ontruiming een grote verzameling mineralen en fossielen in ons bezit gekomen. De mevrouw van wie de verzameling was heeft alles netjes bijgehouden in een boekje. De geschatte waarde ligt op 5000 euro. Hierover valt te onderhandelen. Nu zoek ik via deze weg iemand die het belang in ziet van deze verzameling en bij wie ik zeker weet dat deze verzameling in goede handen terecht komt. De verzameling ligt bij mij thuis in Utrecht. Ik ben te bereiken onder nummer 0610517998, of anders via rajkoopmans@hotmail.com Met vriendelijke groet, Radboud Koopmans

Radboud   15-04-2017 at 11:16

Radboud
Junior Member

Klassering: 1: Elementen 2: Sulfiden 3: Halogeniden 4: Oxyden, hydroxyden 5: Carbonaten, boraten, nitraten 6: tulfaten e.g, chromaten, molybdaten, molframaten 7: Phosphaten, arsenaten, vanadaten 8:silicaten

KoenJ   15-04-2017 at 12:31

KoenJ
Senior Member
Registered: 23-02-2015

5000 euro? Dan moet het wel een heel erg bijzondere verzameling zijn, of het bedrag is bedacht door iemand met dollartekens in zijn ogen. Wie heeft deze schatting afgegeven als ik vragen mag?

Radboud   15-04-2017 at 12:53

Radboud
Junior Member

@Koen J, zoals bijgevoegd de prijzen die er voor betaald zijn. Alles bij elkaar opgeteld is het 4448 euro. Maar bij 1/4 staat geen prijs vermeld. Vandaar deze schatting. Daarnaast is er ook een dik blauw boek met vindplaats vermeld (zie laatste plaatje voorbeeld)

Radboud   15-04-2017 at 13:47

Radboud
Junior Member

zoals bijgevoegd de prijzen die er voor betaald zijn. Alles bij elkaar opgeteld is het 4448 euro. Maar bij 1/4 staat geen prijs vermeld. Vandaar deze schatting. Daarnaast is er ook een dik blauw boek met vindplaats vermeld (zie laatste plaatje voorbeeld)

Maar zoals ik al zei over de prijs is te onderhandelen. Belangrijker is dat dit allemaal in professionele en dus goede handen terecht komt

KoenJ   15-04-2017 at 14:07

KoenJ
Senior Member

Beste Radboud,

Wat iemand er ooit voor betaald heeft, hoeft niks te zeggen over de uiteindelijke waarde. Je schrijft dat je het uit een ontruiming hebt. Betekent dat dat je het namens een bedrijf of in stelling aanniedt?

Ik denk niet dat je hier 5000 euro (of iets wat on de buurt komt) voor die verzameling gaat krijgen. Als ik jou was, zou ik kijken of een museum o.i.d. geïnteresseerd is, omdat je schrijft dat je het belangrijker vindt dat het in professionele handen komt. Ga er dan wel vanuit dat je hooguit een symbolisch bedrag krijgt.

Radboud   15-04-2017 at 14:12

Radboud
Junior Member

Dat begrijp ik! Daarom post ik het ook op dit forum. Omdat ik niet weet waar dit aan te bieden. Heb je enig idee welk museum?

KoenJ   15-04-2017 at 15:18

KoenJ
Senior Member

Ok....het kwam nogal commercieel op me over. Ik durf ook niet te zeggen welk museum geïnteresseerd zal zijn, daarvoor zul je er een paar moeten proberen. Een school is ook nog een optie. Of de georockshop (zie het menu hierboven).

kliko   15-04-2017 at 15:31

kliko
Senior Member
Registered: 07-09-2009

Heeft die mevrouw dan een afstandverklaring getekend . Want dit wordt altijd door een bedrijf gedaan als zij dit tekent worden vaak de spullen vernietigd en wat van waarde is wordt verkocht vaak via een opkoper.

sjaak   15-04-2017 at 18:12

sjaak
Senior Member
Registered: 28-03-2006

Al die aangekochte stenen, het is net als met een nieuwe auto. Na aankoop wordt het meestal snel minder waard. Dat soort bedragen ga je niet krijgen.

Niels

Snader   15-04-2017 at 19:46

Snader
Normal Member
Registered: 12-01-2017

Hoi Radboud,

Heb je mss de mogelijkheid om een foto van alle fossielen die erbij zitten online te zetten?
Of gaat het alleen in een koop?

Groeten,
Sander

Wim   15-04-2017 at 21:14

Wim
Normal Member
Registered: 04-01-2017

Musea als LINK willen dit vast hebben. Maar inderdaad een symbolisch bedrag is dan aan de orde. Die 5.000 euro is bijzonder hoog.

Los verkopen op b.v. marktplaats zou een optie zijn maar kost veel tijd.

Het ziet eruit als een verzameling met veel waarde voor degene die het verzameld heeft....en zo te zien vooral veel mineralen.

pearl   16-04-2017 at 07:32

pearl
Senior Member
Registered: 11-05-2006

Als het een wat oudere verzameling is kunnen het ook de prijzen in guldens zijn.....

Sonja   16-04-2017 at 08:54

Sonja
Junior Member
Registered: 10-11-2012

quote:
Pearl schreef:
Als het een wat oudere verzameling is kunnen het ook de prijzen in guldens zijn.....

Daar denk ik ook aan, dat de bedragen niet in euro zullen zijn ... weet je uit welk land de verzameling komt ? Naast 'Nederlandse gulden' zouden het ook wel eens bedragen in 'Belgische franken' kunnen zijn ?

TheRock   13-05-2017 at 22:37

TheRock
Senior Member
Registered: 23-10-2014

Beste Radboud,

Hoewel mineralen mij de laatste tijd wel steeds meer beginnen te liggen, vind ik het vanaf deze foto's lastig om een schatting te maken van de gehele verzameling. Op papier staan er een aantal mooie stukken op, maar zonder een goed beeld daarbij blijft een schatting erg moeilijk.

Zoals al genoemd in eerdere berichten denk ikzelf ook dat het erachter genoteerde bedrag in guldens is en niet in euro's. Helaas wil dat echter niet zeggen dat dat de totale waarde van de verzameling betreft. Het is goed mogelijk dat het ooit voor dit bedrag bij winkels is aangekocht. Hier moet alleen rekening gehouden worden met het feit dat bij winkels niet alleen de kosten voor het stuk gerekend worden, maar ook kosten voor opslag / aankleding / transport / huur / loon etc. Hiernaast zit er ook nog een verschil in waarde tussen het verkopen van een gehele verzameling en het verkopen van individuele stukken (bijvoorbeeld zoals genoemd via Marktplaats). In het laatste geval zal u er een stuk meer voor kunnen krijgen.

Concrete cijfers kan ik helaas niet noemen, maar hopelijk heeft u hiermee een beter idee van de waarde van het geheel. Om een nog beter beeld te krijgen, raad ik u ook aan om marktplaats te gebruiken ter vergelijkenis. Hier vindt u zowel verzamelingen als individuele stukken die te koop worden aangeboden.

Met vriendelijke groeten,

[Bewerkt door TheRock op 13-05-2017 om 22:40 NL]

0