HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English Please In het Nederlands

Announcements

Contribute knowledge and information to Fossiel.net!
How can I help?

Forum Sticky

Informative Posts

>> All informative posts

Newest Fossil from Fossil ID system

Geo Agenda

>> More Agenda items

Georockshop
Sponge F1721
3.50 EUR

Fossielen Algemeen

Aanwinsten beurs ede

peterdd67   11-03-2017 at 16:40

peterdd67
Normal Member
Registered: 11-11-2015

Hallo allemaal wat waren jullie beste aanwinsten van de beurs ? Bij mij deze meg uit antwerpen/hoevenen. Ik zal vanavond wat meer foto's plaatsen.
Groeten peter

Vuursteentje79   11-03-2017 at 16:53

Vuursteentje79
Senior Member
Registered: 18-07-2016

Hier nog even geen plaatje maar man. .. wat een indrukwekkende beurs!

Complimenten aan de organisatie!

Vuursteentje79

KoenJ   11-03-2017 at 18:49

KoenJ
Senior Member
Registered: 23-02-2015

Hierbij wat sfeerbeelden (mijn telefoon heeft er een paar verdraaid). In order of appearance: De beurs, de lezing van Frank Wesselink, Frederik bezig bij prepareerdemo, ik met een mooi vissie (niet gekocht overigens), de installatie waarmee de verkiezelde koralen vrijgemaakt werden met zoutzuur, en wat leuk plantmateriaal. Een leuke beurs wederom, leuke mensen gesproken! En iedereen die wat tandjes of schelpjes heeft afgestasn voor de beginnende verzamelibg van mijn 3,5 jaar oude dochter: bedankt!

[Bewerkt door KoenJ op 11-03-2017 om 18:50 NL]

KoenJ   11-03-2017 at 20:37

KoenJ
Senior Member
Registered: 23-02-2015

En ook nog even mijn aanwinsten:

- een nummulietenbankje (tsja...ik moest toch met forams thuiskomen he)

- sauriërsporen uit Winterswijk

- een plaat met vrijzwemmende zeelelies

- literatuur over de geschiedenis van het Limburgse geologische en paleontologische onderzoek

En een aantal Silurische slakjes, geruild met Peter hierboven, plus nog een verzameling publicaties van Hofker, overgenomen van Ans (was gezellig om elkaar eens live te zien!).

hubertus68   11-03-2017 at 22:21

hubertus68
Senior Member
Photo Moderator
Registered: 12-11-2012

Hoi Koen,

het Felder-boek van Wil is een echt goede aanwinst! De andere spullen naturlijk ook ;-)

Groeten,
Oliver

Carcharoides   11-03-2017 at 22:51

Carcharoides
Senior Member
Registered: 27-02-2009

Mijn aanwinsten waren een mooie solide nieuwe zeef en een aantal van de mooiste haaiensoort die ooit heeft bestaan.
Was weer een geslaagde dag! Ik kijk nu al uit naar volgend jaar.

Nog een suggestie om misschien te overwegen de lijst met standhouders van te voren vrij te geven. Ik had bijv. mijn zinnen gezet op een nieuwe Palaeontos maar die deed dit jaar niet mee. Kan teleurstelling voorkomen.

Groet Gerard

strandjutters   11-03-2017 at 23:35

strandjutters
Senior Member
Registered: 06-12-2010

Prachtig allemaal.

Ben benieuwd hoe het was met de prep

Hallo Gerard,prachtig die aanvulling voor je verzameling,ik had er vandaag ook een paar met een supper bewaring,blijven mooie tandjes om te vinden

GR

Hidde   11-03-2017 at 00:01

Hidde
Senior Member
Registered: 06-02-2016

Echt geweldig leuke dag gehad op de beurs. Mooie stands, interessante presentatie en natuurlijk geweldig dat op locatie een trilo werd geprept!

Voor een prikkie door wat ongedetermineerd materiaal mogen spitten en o.a. deze meegenomen. Van de zandzuigerij bij Lathum. Dacht zelf aan palmhout. De determinatie-bar op de beurs twijfelde sterk tussen spons en hout. Neig nu zelf meer naar zwaar verkiezeld spons fragment, maar was wel even een leuke detective vandaag.

Hidde

[Bewerkt door Hidde op 12-03-2017 om 00:02 NL]

BertB   12-03-2017 at 11:25

BertB
Normal Member
Registered: 18-09-2016

Mooie dag gehad op de beurs in Ede! Volgend jaar zeker weer een bezoekje waard.

Ik heb me vrij goed in weten te houden met de aankopen, maar deze bovenkaakse M2 van een holenbeer vond ik te mooi om te laten liggen.

Trilobite   12-03-2017 at 12:26

Trilobite
Senior Member
Photo Moderator
Registered: 10-09-2003

Hier zijn mijn foto's van de beurs en aanwinsten.

Foto 4: Wat leuke Hadrosauriod literatuur.
Foto 5: Een deel van een mosasaurus schedel. Deel van een kaak en deel van het voorhoofd waarschijnlijk. Dit wordt nog leuk om te prepareren.
Foto 6: Stukken van een krokodil uit Kem Kem. Het gaat hier om 1 beest. Stuk van de kaak, stuk van de achterkant van de schedel en een klein botje wat lijkt op een nekrib.
Foto 7: Een groot pakket van dino en kroko brokken uit Kem Kem. De meeste stukken is niet veel aan te zien, maar er zitten wel ook wat interessantere stukken tussen. Ook een paar tanden van Spino, Carcharodonto en zaagvis zit er tussen.
Foto 8: Wervel van een pleistocene aligator uit Florida.
Foto 9: Tand van een pterosauriër.

Er zullen zeker nog wel een aantal van deze stukken op de foto database belanden na dat ik ze geprept en geidentificeerd heb.

Pleydellia   12-03-2017 at 14:29

Pleydellia
Normal Member
Registered: 10-07-2005

quote:
Carcharoides schreef:
Nog een suggestie om misschien te overwegen de lijst met standhouders van te voren vrij te geven. Ik had bijv. mijn zinnen gezet op een nieuwe Palaeontos maar die deed dit jaar niet mee. Kan teleurstelling voorkomen.

Groet Gerard

Hallo Gerard,
Mee eens! Sterker nog, de plattegrond met standhouders kon je vinden op de beurspagina van de site van Werkgroep Fossielen Wageningen. LINK Maar blijkbaar niet helder genoeg aangegeven en dus te verbeteren. Ik hoop overigens niet dat de wetenschap vooraf je had doen besluiten niet te komen. Want het blijft toch een geweldige beurs, kijk maar eens naar onze foto's: LINK

Groeten van Mark,
Webmaster Werkgroep Fossielen Wageningen

FossilDude   13-03-2017 at 13:36

FossilDude
Administrator
Photo Moderator
Registered: 24-11-2007

Ik vond het wederom een prachtige beurs! Ik ben blij dat alles goed is verlopen.

Als organisator heb je nooit echt de tijd om rustig over de beurs rond te struinen, dus echt veel heb ik dan ook niet gekocht/geruild. Mijn materiële aanwinsten bestaan uit drie leuke zee-egels uit de Medoc, waarvan het mij niet was gelukt om ze zelf te vinden.

Mijn belangrijkste 'aanwinsten' waren denk ik de contacten die ik heb opgedaan op de beurs. Het is prachtig om heel fossiel-minnend Nederland zo bij elkaar te zien.

Groet,
Johan

Carcharoides   13-03-2017 at 21:00

Carcharoides
Senior Member
Registered: 27-02-2009

quote:
pleydellia schreef:
quote:
Carcharoides schreef:

Groet Gerard

Hallo Gerard,
Mee eens! Sterker nog, de plattegrond met standhouders kon je vinden op de beurspagina van de site van Werkgroep Fossielen Wageningen. LINK Maar blijkbaar niet helder genoeg aangegeven en dus te verbeteren. Ik hoop overigens niet dat de wetenschap vooraf je had doen besluiten niet te komen. Want het blijft toch een geweldige beurs, kijk maar eens naar onze foto's: LINK

Groeten van Mark,
Webmaster Werkgroep Fossielen Wageningen

Oh bedankt. Dat wist ik niet. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik alleen maar op fossiel.net en facebook gekeken had.
En nee hoor, ik ben sowieso van de partij! Kijk nu al uit naar volgend jaar!

0