HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English Please In het Nederlands

Announcements

Contribute knowledge and information to Fossiel.net!
How can I help?

Forum Sticky

Informative Posts

>> All informative posts

Newest Fossil from Fossil ID system

Geo Agenda

>> More Agenda items

Georockshop
Hand loupe 30x21mm with box
3.50 EUR

Vraag & Aanbod Fossielen

Gezocht voor het aardrijkskunde lokaal

ErwinK   14-07-2016 at 15:41

ErwinK
Junior Member
Registered: 14-07-2016

Beste leden,

Op de school waar ik als aardrijkskunde docent werkzaam ben is een enigzins beperkte stenen en mineralen collectie. Hier en daar schaf ik zelf wel exemplaren aan, of neem ik ze mee tijdens vakanties. Onlangs zijn we met een stenenpracticum begonnen, de leerlingen waren ontzettend enthousiast. We zoeken enige uitbreiding, mochten er leden mineralen of stenen beschikbaar hebben voor het onderwijs dan houden we ons aanbevolen.

Vriendelijke groeten,

Erwin Kampen

Spongebob   14-07-2016 at 20:44

Spongebob
Senior Member
Photo Moderator
Registered: 22-12-2007

Hoi Erwin,

Mocht je eens in de buurt van Emmen zijn, kun je langskomen om e.e.a. uit te zoeken.

Mvg, Tom

galgowanda   14-07-2016 at 21:09

galgowanda
Senior Member
Registered: 09-12-2007

Hallo, ik heb nog wel devils toenails (gryphaea) en wil ze tegen verzendkosten wel versturen!
gr

Frederik   14-07-2016 at 21:15

Frederik
Moderator
Photo Moderator
Registered: 28-09-2003

Onze beurs in Ede is misschien ook een goede gelegenheid om je wat materiaal te bezorgen, ik heb nog wel wat liggen. Dat is natuurlijk wel pas in het voorjaar.

ErwinK   14-07-2016 at 21:39

ErwinK
Junior Member

Hoi Tom,
Dat ben ik deze zomervakantie waarschijnlijk wel, ik zal je eens een bericht sturen. Dank je wel!

Hoi Galgawanda, dat is erg welkom! Visueel maken van tijdvakken is erg leerzaam. Mijn e-mailadres is e.kampen@singelland.nl. Zou je daar je bankgegevens heen kunnen mailen? Dan maak ik de verzendkosten over.

Hoi Frederik, bedankt voor de tip! Ik zal de datum opzoeken en in de agenda zetten!

Groeten Erwin

galgowanda   15-07-2016 at 12:06

galgowanda
Senior Member
Registered: 09-12-2007

Ik heb je een mail gestuurt.
gr

Frederik   15-07-2016 at 12:22

Frederik
Moderator
Photo Moderator

Hey, ik heb nog niet zolang geleden deze geologische tijdschaal getekend voor een boekpublicatie. Deze mag je van mij wel gebruiken in het kader van je lessen. De temporele dimensie van de chart is op schaal (wat een educatieve meerwaarde is), en enkele iconische taxa staan erop aangeduid. Er zit behoorlijk wat research achter.
Ik stuur je een digitale versie door als je wil.

Fossielenzoeker   15-07-2016 at 20:05

Fossielenzoeker
Senior Member
Photo Moderator
Registered: 08-02-2006

quote:
Frederik schreef:
Hey, ik heb nog niet zolang geleden deze geologische tijdschaal getekend voor een boekpublicatie. Deze mag je van mij wel gebruiken in het kader van je lessen. De temporele dimensie van de chart is op schaal (wat een educatieve meerwaarde is), en enkele iconische taxa staan erop aangeduid. Er zit behoorlijk wat research achter.
Ik stuur je een digitale versie door als je wil.

Hoi Frederik

Ik durf het bijna niet te vragen maar mag ik ook de digitale versie van je ontvangen? Ik ben het met je eens over die educatieve meerwaarde. Dit najaar begin ik met lesgeven bij de STOAS Hogeschool in Wageningen en de eerste lessen gaan over het ontstaan van de aarde en paleontologie. Het lijkt me leuk deze daar te gebruiken.

Gr, Robert

ErwinK   15-07-2016 at 21:35

ErwinK
Junior Member

Hoi Frederik,

Zou hem erg graag gebruiken! Mijn mailadres is e.kampen (at) singelland.nl

Alvast bedankt!

[Bewerkt door Frederik op 15-07-2016 om 21:51 NL]

Frederik   15-07-2016 at 21:51

Frederik
Moderator
Photo Moderator

Komt in orde!

Camiel   16-07-2016 at 05:39

Camiel
Senior Member
Registered: 31-05-2007

Naar wat ben je precies op zoek? Wil je de leerlingen het verschil tussen magmatisch, sedimentair en metamorfisch gesteente uitleggen of de geologische tijdschaal aan de hand van kenmerkende gesteente/fossielen? Ik kan je waarschijnlijk wel verder helpen, maar heb wel een beter idee nodig.

Op de foto o.a. BIF uit West Australië.

ErwinK   17-07-2016 at 20:46

ErwinK
Junior Member

Hallo,

Het gaat ons bij een practicum vooral om het onderscheidrn vande verschillende wijze van ontstaan. We hebben wel wat, maar te weinig om het in grotere groepen uitgebreider te kunnen doen. Mineralen zijn er maar weinig, maar spreken voor leerlingen vaak erg aan. Fossielen zijn altijd interessant om geologische tijdschalen te kunnen uitleggen.

Iedereen hartelijk dank voor alle reacties, erg leuk!

0