HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English In het Nederlands

Announcements

Contribute knowledge and information to Fossiel.net!
How can I help?

Forum Sticky

Informative Posts

>> All informative posts

Newest Fossil from Fossil ID system

Geo Agenda

>> More Agenda items

Georockhop

Fossielen Algemeen

vermist.

stiek   01-06-2016 at 10:35

stiek
Senior Member
Registered: 10-02-2007

Waar is de strandjutter (Pascal) gebleven?

Zie de laatste weken geen berichten meer van hem.
Dit valt mij op omdat hij voorheen zo actief was hier op het forum.

Groeten Hans

Duys   01-06-2016 at 11:27

Duys
Senior Member
Registered: 15-05-2008

Dito

Frederik   01-06-2016 at 12:30

Frederik
Moderator
Photo Moderator
Registered: 28-09-2003

Pascal is niet vermist, maar gebanned van het forum. Je mag erop vertrouwen dat dit een goed gemotiveerde en weloverwogen beslissing is geweest, die het beheer niet licht genomen heeft.

Duys   01-06-2016 at 15:10

Duys
Senior Member
Registered: 15-05-2008

Oei, dat is al meer de maatregel voor een creationist die het forum constant overspamd.
Duys

joshua116   01-06-2016 at 16:59

joshua116
Senior Member
Registered: 25-08-2015

Oké en wat moet hier je doen om dat te laten gebeuren ?? ?

Frederik   01-06-2016 at 17:05

Frederik
Moderator
Photo Moderator

Ik ga geen commentaar op deze case geven, dus het heeft geen zin om ernaar te vragen (ook niet via mail). Maar er moet al veel gebeuren voor je een ban krijgt, wees gerust.

Extincthunter   01-06-2016 at 17:09

Extincthunter
Senior Member
Registered: 25-08-2012

Een belachelijke situatie is dat geweest.. heb er geen begrip voor.
Sorry moest even van mijn lever..

grtz

suffeleersT   01-06-2016 at 19:14

suffeleersT
Senior Member
Registered: 09-08-2015

Ja vind het ook spijtig. Net nu hij zo into trilo is
Weet er natuurlijk niet het fijne van, enkel wat Pascal me heeft verteld.
Lijkt me wat streng, banned for live, maar heb er natuurlijk niet over te oordelen.
Hij is wat recht voor de raap, en nogal bot soms zonder filter. Maar hij bedoelde het meestal wel goed.

hypochondria   01-06-2016 at 19:21

hypochondria
Senior Member
Registered: 06-08-2015

Pascal is Pascal zeker ... Ik heb hem 1 keer ontmoet in Resteigne en hij was echt wel een aardig persoon. Dat gezegd zijnde heb ik hem een jaar geleden, toen we net begonnen waren met het zoeken van fossielen, ook wel anders leren kennen. Zeer uit de hoogte ... Maar hij bedoelt het niet zo hoor. Hij heeft idd een probleem met zijn filter maar hij valt echt mee en is behulpzaam.

[Bewerkt door hypochondria op 01-06-2016 om 19:25 NL]

[Bewerkt door hypochondria op 01-06-2016 om 19:32 NL]

phil   01-06-2016 at 19:34

phil
Senior Member
Registered: 05-02-2009

banned for life is inderdaad een zware straf, ik heb nochtans niets aanstootgevend gezien in zijn posts, geen commentaar geven op een dergelijke zware beslissing interpreteer ik als ongelijk hebben

hypochondria   01-06-2016 at 19:45

hypochondria
Senior Member

Ik denk niet dat we het beheer nog kunnen overtuigen. En al zouden we het kunnen, Pascal heeft ook zijn trots .

Xenina   01-06-2016 at 20:10

Xenina
Senior Member
Registered: 08-09-2010

quote:
phil schreef:
banned for life

snap ik het wel? Is hij, banned voor de rest van zijn leven??

Groetjes, Xenina

suffeleersT   01-06-2016 at 20:37

suffeleersT
Senior Member

quote:
Xenina schreef:
quote:
phil schreef:
banned for life

snap ik het wel? Is hij, banned voor de rest van zijn leven??

Groetjes, Xenina

Dat weet ik niet. Was gewoon maar een uitdrukking.
Er is vanalles gebeurd, begrijp zijn reactie wel zo als hij het verteld en vind dat hij op zich niets verkeerd heeft gedaan. Zeker niet als het zo allemaal is gegaan. Als je een persoon iets geeft wat dan onbeschreven blijkt te zijn en die persoon gaat met al de eer lopen zou ik ook niet happy zijn. Maar weet natuurlijk niet het hele verhaal.

Spongebob   01-06-2016 at 20:46

Spongebob
Senior Member
Photo Moderator
Registered: 22-12-2007

quote:
phil schreef:
banned for life is inderdaad een zware straf, ik heb nochtans niets aanstootgevend gezien in zijn posts, geen commentaar geven op een dergelijke zware beslissing interpreteer ik als ongelijk hebben

Banned for life is denk ik geen enkele sprake van.
Frederiks integriteit in twijfel trekken is helemaal niet aan de orde.
Hij doet zoiets echt niet voor de lol. Hij wordt als forumbeheerder hiertoe gedwongen.

Pascal heeft in zijn enthousiasme een iets te diep gat gegraven en zal daar heus wel weer uit tevoorschijn komen. Hij heeft een sterk karakter. Het is alleen jammer dat sommige mensen hem af en toe zo triggeren.

Mis je ook Pascal

suffeleersT   01-06-2016 at 20:55

suffeleersT
Senior Member

quote:
Spongebob schreef:
quote:
phil schreef:

Hij doet zoiets echt niet voor de lol. Hij wordt als forumbeheerder hiertoe gedwongen.

Dat doen we zeker niet. Daar gaat het hier voor mij ook niet over. En Phil zal het ook zo niet bedoelen.

phil   01-06-2016 at 21:10

phil
Senior Member
Registered: 05-02-2009

als ik het goed begrijp is de banning niet omwille van iets wat op het forum gebeurd is maar omwille van een geschil die hier niet ter sprake kwam, dan ben ik van mening dat dit volledig buiten het forum moet blijven, wat er ook gezegd geweest is

suffeleersT   01-06-2016 at 21:20

suffeleersT
Senior Member

quote:
phil schreef:
als ik het goed begrijp is de banning niet omwille van iets wat op het forum gebeurd is maar omwille van een geschil die hier niet ter sprake kwam, dan ben ik van mening dat dit volledig buiten het forum moet blijven, wat er ook gezegd geweest is

Daar ben ik het dus wel mee eens.

hypochondria   01-06-2016 at 21:23

hypochondria
Senior Member

idd ...

Extincthunter   01-06-2016 at 21:42

Extincthunter
Senior Member
Registered: 25-08-2012

Hallo iedereen,

Pascal is Pascal, recht voor de raap en het hart op de tong.
Wie daar niet mee om kan heeft gewoon pech. Ikzelf ken Pascal zeer goed en trek dan ook normaal gezien elk weekend met hem op om ergens wel één of ander fossiel te zoeken. En ja zelfs ik heb al ondervonden dat Pascal al eens geen Blad voor de mond neemt, maar dat is nooit slecht bedoeld.

Mijn inziens is er in éérste instantie met Pascal persoonlijk afgerekend door een paar personen die hem in een zeer kwaad (onterecht) daglicht wilde stellen.
Je zou voor minder van je afbijten!!

Of we Pascal nog terug zien dat weet ik niet.. maar eerlijk, volgens mij heeft het forum eerder mensen nodig zoals Pascal, dan dat Pascal het forum nodig heeft.

grtz

Frederik   01-06-2016 at 22:10

Frederik
Moderator
Photo Moderator

Ik denk dat, van iedereen hier, Tom wellicht de meest klare kijk op de zaak heeft.
Het is spijtig, maar het is wat het is. Wees toch voorzichtig om je mening te baseren op slechts een klein deel van het verhaal.

mineraal0   01-06-2016 at 22:59

mineraal0
Senior Member
Registered: 30-07-2006

quote:
Spongebob schreef:
quote:
phil schreef:

Ik ben het hier ook volledig mee eens.
Weet zelf niet waarom en hoe, maar ietwat respect naar het beheer is hier wel op zijn plaats denk ik! Als ik me goed herinner is het ook niet de eerste keer dat hij een verbod heeft gekregen.

Vind het nogal stuitend dat iedereen hier het gezag van het beheer in twijfel trekt, dit is immers noodzakelijk om een publiek forum wat op orde te houden. De beslissing zal zeker ook niet over één nacht ijs gegaan zijn. Mensen leveren veel te snel kritiek op een situatie waar ze maar een paar zinnen over hebben gehoord denk ik dan. Een verhaal heeft altijd twee zijdes, maar ik vind de reacties naar de beheerders er toch wat over. Ik heb er nog geen één zin over de situatie gehoord en misschien is dat nog het beste..

Groeten,

Gunther

Schouwenburg   02-06-2016 at 06:21

Schouwenburg
Senior Member
Registered: 14-02-2012

Ik onderschrijf dit graag. Een site beheren is moeilijk en ik heb geen enkele twijfel aan de integriteit.

Chris vrancx   02-06-2016 at 11:34

Chris vrancx
Normal Member
Registered: 14-03-2015

Wij ( ikzelf en mijn zoon Tibo) hebben Pascal sinds een goed half jaar leren kennen tijdens het zoeken in het Antwerpse en hem leren kennen als een vat vol info en kennis over zowat alles wat er ooit in zee leefde.
Tibo heeft tijdens het zoeken samen met Pascal al enkele zéér mooie stukken gekregen van hem, ook al was dit soms het beste wat hij die dag gevonden had.
Ook wanneer je hem een mail stuurd om info te verkrijgen wordt deze steeds snel beantwoord.

Gr Chris

ivok   02-06-2016 at 13:15

ivok
Senior Member
Registered: 29-09-2010

Kan aan mij liggen maar volgens gaat het er nu niet om Hoe de persoon in kwestie is.

De beheerders hier nemen gaandeweg weloverwogen besluiten op basis van acties die op of omtrent het forum plaatsvinden of plaats hebben gevonden.

Ik kan de meest vriendelijke kerel ter wereld zijn en 30 km te hard langs een flitser rijden. de gevolgen van mijn actie gaan er zeker weten komen.

Gelukkig zijn de beheerders op dit forum niet zo zwart wit en zullen altijd mensen ergens op aanspreken of uitleggen waar men over de schreef is gegaan.... misschien ook wel vaker dan eenmaal.
Toch bereikt men ergens een keer een grens.

ilse   03-06-2016 at 19:18

ilse
Senior Member
Registered: 25-01-2005

Weer een haaientanden freak weg ?

Basjacobs1999   03-06-2016 at 21:33

Basjacobs1999
Senior Member
Registered: 01-09-2013

Ja Ilse, er blijven er heel weinig over. Er zijn niet veel interessante haaientanden meer op het forum,. Dit was toen Pascal actief was op het forum ook al het geval, maar toen kwamen er toch regelmatig nog leuke vonsten uit het Antwerpse voorbij.

Pascal is een heel aardige man met een grote passie voor zijn hobby. Jammer dat dit niet meer gedeeld kan worden op het forum

Als iemand nog vragen heeft over een vonst denk ik dat Pascal hier graag mee helpt. Als ik niet weet wat iets is stuur ik Pascal ook altijd even een mailtje en dan krijg ik altijd dezelfde dag meteen weer een mailje met de determinatiehulp.

Mvg Bas

Chris vrancx   04-06-2016 at 19:57

Chris vrancx
Normal Member
Registered: 14-03-2015

quote:
Basjacobs1999 schreef:
Ja Ilse, er blijven er heel weinig over. Er zijn niet veel interessante haaientanden meer op het forum,. Dit was toen Pascal actief was op het forum ook al het geval, maar toen kwamen er toch regelmatig nog leuke vonsten uit het Antwerpse voorbij.

Pascal is een heel aardige man met een grote passie voor zijn hobby. Jammer dat dit niet meer gedeeld kan worden op het forum

Als iemand nog vragen heeft over een vonst denk ik dat Pascal hier graag mee helpt. Als ik niet weet wat iets is stuur ik Pascal ook altijd even een mailtje en dan krijg ik altijd dezelfde dag meteen weer een mailje met de determinatiehulp.

Mvg Bas

Vollédig mee eens!

0