HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English Please In het Nederlands

Announcements

Contribute knowledge and information to Fossiel.net!
How can I help?

Forum Sticky

Informative Posts

>> All informative posts

Newest Fossil from Fossil ID system

Geo Agenda

>> More Agenda items

Georockhop

Determinatie Fossielen

Plantfossielen carboon Beringen

jentevdw   05-04-2016 at 18:06

jentevdw
Senior Member
Registered: 19-09-2011

Hallo iedereen,

Vanmiddag ben ik met mijn vader een wandelingetje gaan maken op de mijnterril/natuurgebied te Beringen. (Geen zorgen, ik weet dat het een natuurgebied is, ik ben mooi op de paadjes gebleven) Soms lag er wat steenstort tot aan het wandelpad, en dan kon ik me toch niet helemaal beheersen. Bon, maar goed dat ik dat niet kon, want ik heb toch enkele leuke vondsten gedaan, al zeg ik het zelf. Vooral de varentjes vind ik geweldig! Ik heb voorheen nog nooit plantenfossielen gevonden, dus ik ben echt een grote leek. 'k Heb aan de hand van de determinatiepagina wat gekeken, maar ik kwam er toch niet wijzer uit.

foto 1: neuropteris?
foto 2: neuropteris?
foto 3: neuropteris?
foto 4: ?
foto 5: ?
foto 6: ?
foto 7: calamites?
foto 8: calamites?

Zoals gezegd, echt een complete leek, ben beter thuis bij de brachiopoda en bivalven. 1 ruitje van het papier op de foto's is 5mm. Ik hoop dat er wat experten zijn die me verder kunnen helpen

groetjes,

Jente

suffeleersT   05-04-2016 at 19:00

suffeleersT
Senior Member
Registered: 09-08-2015

Leuke vondsten. Daar gaan we ook graag wandelen met de kinderen.

sjaak   05-04-2016 at 19:35

sjaak
Senior Member
Registered: 28-03-2006

Ik kan je niet helpen, maar ik kan dit soort vondsten erg waarderen. Mooi hoor!

Niels

KoenJ   05-04-2016 at 19:54

KoenJ
Senior Member
Registered: 23-02-2015

Hoi Jente,

Leuk om dit te zien. Ik heb ne meermaals afgevraagd of er nog iets te vinden is in Beringen, leuk om te zien dat het antwoord ja is. Kijk ook eens hier voor wat info:
LINK