HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English Please In het Nederlands

Announcements

Contribute knowledge and information to Fossiel.net!
How can I help?

Forum Sticky

Informative Posts

>> All informative posts

Newest Fossil from Fossil ID system

Geo Agenda

>> More Agenda items

Georockshop
Dinosaur bone piece USA small
1.00 EUR

Determinatie Fossielen

Fragment gewei

Vincko   21-01-2016 at 09:12

Vincko
Senior Member
Registered: 09-07-2006

Volgens mij een fragment gewei. Die vind je niet vaak op de zandmotor. Graag hulp met determineren.

Groet,
René

Optimo   21-01-2016 at 12:42

Optimo
Senior Member
Registered: 21-04-2012

leuk stuk ,zo nu en dan heb ik ook gewei vondsten van de zandmotor ,maar er liggen idd meer botresten .
maar gewei komt zo nu en dan eens voor.
dit stuk lijkt mij edelhert ,er is een nog een mooi stukje rozenkrans te zien en het deel dat aan de schedel vast zat ,soms kun je zien of het een afgeworpen stuk is of niet,voor vergelijk kan je even op google kijken fossiel gewei, afbeelding vierde rij rechts onder ,even op klikken ,mooie gelijkenis.

gr

Huug

Vincko   21-01-2016 at 13:47

Vincko
Senior Member

Hoi Huug,

Dat wordt lastig zoeken want die rijen zijn afhankelijk van resolutie beeldscherm en grote van de browser.
Mss dat je de afbeelding URL kan kopiëren en plakken in een reply?

Groet,
René

Optimo   21-01-2016 at 14:24

Optimo
Senior Member
Registered: 21-04-2012

LINK

misschien lukt het zo ?
ik zei edelhert ,al heb ik nu wel m'n twijfels , is het door jou gevonden stuk is dat glad?
dan zou het een andere soort kunnen zijn. is de stam wat ovaal?
dan zou je ook eens bij rendier kunnen kijken,ik neig nu meer naar die richting.
dat word vergelijken

Gr

Huug

[Bewerkt door Optimo op 21-01-2016 om 14:30 NL]

[Bewerkt door Optimo op 21-01-2016 om 14:56 NL]

sjaak   21-01-2016 at 19:34

sjaak
Senior Member
Registered: 28-03-2006

Vanwege de gladde geweistang denk ik niet dat dit edelhert is. Rendier zou kunnen.

Niels

BartKorf   22-01-2016 at 12:11

BartKorf
Senior Member
Registered: 25-01-2014

Hij is behoorlijk verrold en afgesleten. op de derde en vierde foto zie je nog een restant van de ribbelstructuur. Mij lijkt edelhert een goede gok. Mooie vondst!
Bart
P.S.: Fijn dat je nu weer eens een (zij het indirect) vindplaats vermeldt, ik heb ettelijke keren op het punt gestaan om te reageren: Ook al is het voor frequente bezoekers van de site misschien duidelijk, ik vind dat vindplaatsvermelding er altijd bij moet. We moeten ook met incidentele bezoekers rekening houden.
Bart

sjaak   22-01-2016 at 13:02

sjaak
Senior Member
Registered: 28-03-2006

quote:
BartKorf schreef:
ik vind dat vindplaatsvermelding er altijd bij moet. We moeten ook met incidentele bezoekers rekening houden.
Bart

In principe heb je gelijk dat die noodzakelijk is voor een goede ID. Maar als ik eerlijk ben zijn juist die incidentele bezoekers voor mij een goede reden om vindplaats nu juist niet te melden of zelfs niet te plaatsen. Dat is misschien hebberig, maar daar ben je ook een verzamelaar voor ; )

Niels

Vincko   23-01-2016 at 11:23

Vincko
Senior Member

Niels: hahaha heel grappig en ook eerlijk
Bart: check mijn profiel (net aangepast)

Schouwenburg   23-01-2016 at 12:09

Schouwenburg
Senior Member
Registered: 14-02-2012

Volgens mij is het een stuk rendier gewei. De zijtakken van een edelhert gewei zitten met een ruimere bocht aan de hoofdtak vast. Bij het rendier zie je die bocht niet of nauwelijks. Ook bij een rendier zie je af en toe een groef of ribbel.

Het blijft aantrekkelijk voor iedereen altijd de vindplaats te vermelden. Het mag globaal, zoals Zandmotor of Groeve 't-Rooth enz. Dan weet iedereen waar we het over hebben.

Wat mij betreft mag iedereen zoeken. Ik ken van de oude Maasvlakte een enorme na-ijver. Het gebeurde wel dat als je op het strand kwam er mensen snel zigzag voor je uit gingen lopen. Dat is niet leuk, maar je vind dan meestal toch nog iets.

Mijn enige wens is dat mensen wel melden wat ze vinden en dat mensen zoals ik de kans krijgen om te meten en fotograferen. Helaas bestaat ook hierin weer te veel na-ijver.

We zoeken diversiteit, maar gaan er niet voor.

0