HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English Please In het Nederlands

Announcements

Contribute knowledge and information to Fossiel.net!
How can I help?

Forum Sticky

Informative Posts

>> All informative posts

Newest Fossil from Fossil ID system

Geo Agenda

>> More Agenda items

Georockhop

Fossielen Algemeen

In contact komen met Paleontologen.

Triceratop14jasper   24-09-2015 at 19:09

Triceratop14jasper
Senior Member
Registered: 25-06-2014

Hallo,

Na de topic over paleontoloog worden, is het voor mij zeker, ik word geen paleontoloog, ik zou het graag worden maar ik ben iemand die je nooit achter de boeken ziet zitten (schoolboeken niet, fossielen-dino-geschiedenis boeken wel)
Ik zou het alleen spijtig vinden dat ik het nooit zover zou kunnen schoppen, ik weet teveel over dinosaurussen, fossielen enz... dat het waarschijnlijk nooit zal lukken om mijn droom waar te maken, daarom zou ik toch in contact willen komen met paleontologen uit Amerika, zodat ik de paleontoloog sfeer toch nog opneem en wie weet later in het veld zit met die mensen (als er geld komt, daarom wil ik ook iets gaan dat geld in het laatje brengt om in Amerika eens te gaan kijken)
Heeft er iemand een Amerikaanse paleontoloog om te contacteren?

mvg jasper

Good Luck and Keep Digging

sjaak   25-09-2015 at 09:19

sjaak
Senior Member
Registered: 28-03-2006

Ik geloof dat het mogelijk om, al dan niet tegen betaling, als vrijwilliger aan een opgraving in Amerika mee te werken. Je zal wel aan leeftijdseisen moeten voldoen. Google maar eens wat.

Op een wat meer bescheiden niveau kan je als amateur verzamelaar in Europa ook leuke vondsten doen. OK, een complete dino of mammoet zal je niet vinden, maar er zijn genoeg sites waar je als amateur mooi materiaal kunt vinden. Het enige wat je nodig hebt is vervoer en vrije tijd.

Niels

Triceratop14jasper   25-09-2015 at 18:22

Triceratop14jasper
Senior Member

Het is maar zo, ik zou nu gewoon eens willen praten met een paar Amerikaanse paleontologen over een paar zaken. maar dan moet hij het zelf ook wel willen.

En ik weet dat je niet meteen een compleet skelet vind maar bv tanden of bot fragment zijn al voldoende.

KoenJ   25-09-2015 at 18:25

KoenJ
Senior Member
Registered: 23-02-2015

Ik weet niet of je ooit in de gelegenheid bent om naar zuid-frankrijk (provence) te gaan, daar worden ook dino's gevonden. Niet alle dinosauriërs komen uit Amerika!

KoenJ   25-09-2015 at 18:25

KoenJ
Senior Member

Ik weet niet of je ooit in de gelegenheid bent om naar zuid-frankrijk (provence) te gaan, daar worden ook dino's gevonden. Niet alle dinosauriërs komen uit Amerika!

Triceratop14jasper   25-09-2015 at 18:30

Triceratop14jasper
Senior Member

Ik ben daarvan op de hoogte en je moet weten het blijft mijn jongens droom om iets van een triceratops te vinden, het is en blijft een droom, maar de Provence is misschien een doelstelling, ik zal het eens nagaan en het zal wrsch. op mijn lijst komen van plaatsen die ik nog moet bezoeken zoals rooth, ENCI, Enz...

Frederik   25-09-2015 at 18:57

Frederik
Moderator
Photo Moderator
Registered: 28-09-2003

Als je op 1 november naar onze beurs komt moet je zeker eens praten met Anthonie. Die zal je graag vertellen over zijn excursies naar Polen. Daar kan je sauriërs gaan opgraven. Misschien ben je nu nog wat jong om zelf te gaan, maar dit zal je zeker interesseren!
Hier kan je een impressie krijgen: LINK

ziepe   25-09-2015 at 19:38

ziepe
Senior Member
Photo Moderator
Registered: 20-03-2005

Ik kan enkel deze link toevoegen aan hetgeen Frederik zegt:
LINK

Ziepe

Anthonie   26-09-2015 at 09:50

Anthonie
Senior Member
Registered: 15-12-2003

Beste Jasper

Ik kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is om je lid te maken van een lokale vereniging die zich met paleontologie bezig houdt. Daar zal je genoeg connecties kunnen maken met mensen die zich op semi professionele manier bezig houden met paleontologie, en die je graag stap voor stap zullen meehelpen met je ontdekkingstocht doorheen deze wonderlijke wereld.

Als je na al die tijd even gepassioneerd blijft, dan komt uiteindelijk het contact met beroeps paleontologen vanzelf. Maar niets houdt je tegen om zelf op prospectie uit te gaan, en zoveel mogelijk bij te leren over het vakgebied dat je het meeste boeit. Een vereniging is hiervoor echt wel de beste springplank.

Je bent zeker welkom op de beurs in Wezemaal, en daar kan ik je wat meer uitleg geven over de excursies die de Universiteit van Opole in Polen organiseert en waar je kan deelnemen aan de opgraving van primitieve amfibieën uit het Noriaan (Trias) van Krasiejòw. Als je gezien je jeugdige leeftijd, een begeleider kan meenemen dan zou dit normaal gezien geen probleem moeten zijn.

Maak je ook zeker lid van Hona tijdens de beurs want de groepswerking, tentoonstellingen, en het contact met boeiende mensen die echt gedreven zijn binnen de Paleontologie (niet enkel het verzamelen) zijn hier in grote mate aanwezig.

Groeten

Anthonie

P.s. Fré en Swenska merci voor de publiciteit ;-)

Triceratop14jasper   26-09-2015 at 09:59

Triceratop14jasper
Senior Member

Frederik, Ziepe,Anthonie,

Bedankt voor de reacties, een groep van paleontologie is voor mij waarschijnlijk het meest voor de hand liggende, die excursies in polen zijn nogal ver en wij hebben niet het geld om er heen te gaan op het moment, misschien binnen een paar jaar wanneer ik ouder ben en wat geld heb.

Ook zouden mijn ouders niet zo graag meegaan, ze hebben er totaal geen interesse in, hetzelfde voor mijn broer.

Maar ik zou het voor geen geld willen missen

[Bewerkt door Triceratop14jasper op 26-09-2015 om 10:03 NL]

Germa   26-09-2015 at 12:13

Germa
Senior Member
Registered: 16-09-2014

Denk niet in te grote stappen en in onmogelijkheden. Wordt nu lid van zo'n vereniging en je hebt dichter bij huis al veel meer mogelijkheden, lijkt me zo. Je bent jong en daar is een heel eenvoudige oplossing voor die helemaal vanzelf gaat; je wordt sowieso ouder, je omstandigheden zullen veranderen, ook je financiële, en als paleontologie echt je passie is, zijn die excursies over 10, 15 jaar ook nog een prachtige onderneming.

Je hoeft niet al je doelen voor je 20e bereikt te hebben; dan blijft er niks leuks meer over voor wanneer je ouder bent.

Triceratop14jasper   26-09-2015 at 13:19

Triceratop14jasper
Senior Member

Voor zover ik weet zijn er geen verenigen in de buurt van mijn woonplaats.

Germa   26-09-2015 at 14:54

Germa
Senior Member

In je provincie misschien, je land?
Je was op weg naar Amerika, weet je nog?

Triceratop14jasper   26-09-2015 at 16:27

Triceratop14jasper
Senior Member

Misschien wel in de provincie maar ik zou liever iets hebben waar ik zelf heen kan met de fiets, niet dat mijn ouders me telkens moeten brengen

Germa   26-09-2015 at 17:59

Germa
Senior Member

Ik weet niet hoe jong je bent, maar misschien kun je al op korte termijn gebruik maken van het openbaar vervoer; ik weet het, dat kost geld en je moet er misschien een bijbaantje voor nemen, maar als dit paleontologie je passie is, heb je dat er toch voor over?
Als je nu klein begint met contacten in jouw provincie, dan kan dat samen met jou groter groeien tot iets moois, mits je de juiste inzet hebt en een portie geluk.

Triceratop14jasper   26-09-2015 at 18:26

Triceratop14jasper
Senior Member

Meer info over mij kun je vinden al je op mijn naam klikt

Germa   27-09-2015 at 09:23

Germa
Senior Member

Zover was ik al gekomen, maar daar staat niet je leeftijd vermeld.

KoenJ   27-09-2015 at 10:10

KoenJ
Senior Member

quote:
Triceratop14jasper schreef:
Misschien wel in de provincie maar ik zou liever iets hebben waar ik zelf heen kan met de fiets, niet dat mijn ouders me telkens moeten brengen

Wil je dit zelf niet of willen je ouders je niet brengen?

Mijn vader bracht mij vroeger altijd naar de bijeenkomsten van een vereniging. Daar had hij niet altijd zin in, maar hij gunde mij mijn hobby. Ik heb daardoor wel veel kunnen leren over geologie, mineralen en fossielen. Als je ouders dat niet willen, zou ik inderdaad kijken of je met openbaar vervoer kunt gaan. Het is het echt waard!

Triceratop14jasper   27-09-2015 at 11:05

Triceratop14jasper
Senior Member

Mijn ouders zijn vaak druk bezig met hun werk, mijn vader is brandweerman en ambulancier dus hij is vaak heel druk bezig en mijn ouders willen dat ik wat meer onder de mensen kom en wat meer buiten ga spelen want ik zit achter pc bijna elke dag waarop ik zeg: ik heb op mijn pc vrienden waarmee ik kan praten over mijn interesses, het boeit op school of in mijn vriendenkring niets waar ik over praat of doe..... dus ik zou wel graag bij een vereniging zijn praten over de interesse die ons op deze site heeft gebracht.

En ik rij veel liever met de fiets dan auto, dan kan ik soms op mijn eentje erheen en kunnen mijn ouders hun verder bezighouden.

fietslamp   27-09-2015 at 13:00

fietslamp
Senior Member
Registered: 30-08-2014

Hallo,

Misschien is het wat veel voor iemand van viertien.
Je moet het doen met wat er al is dus niet alles kan.
Dat begrijp je denk ik wel.
Ik zou meer op zoek gaan naar mensen van een club zoals al eerder gezegd werd. Vervoer is vaak een probleem ik heb er ook last van. Openbaar vervoer heeft het meeste voor mij kunnen oplossen. Waar woon je in de buurt ik denk dat mensen je dan misschien opties kunnen geven.

Groeten Melle.

Triceratop14jasper   27-09-2015 at 13:43

Triceratop14jasper
Senior Member

Melle, alles staat op mijn profiel dus je kan altijd eens een kijkje nemen.
Het is ook zo, ik zou graag vaker iets gaan doen maar dat gaat niet, ik ga hoogstens 2 maal per jaar de kans krijgen om fossielen te vinden, en dan meestal aan de kust, ik ben nog nooit eerder in eender welke groeve geweest.

KoenJ   27-09-2015 at 14:39

KoenJ
Senior Member

Als ik het goed heb woon jij dus helemaal niet zo ver van Beringen-mijn (zie het vindplaatsenarchief). Zouden je ouders ook daar niet eens met je naartoe willen?

Verder zie ik dat de Limburgse Geologische Vereniging altijd bij elkaar komt in Zonhoven. Da's nog wel 30km van jou af, maar wel iets om over na te denken.

Maar heb geduld, je bent nog jong en zult nog genoeg kansen in je leven krijgen.

Triceratop14jasper   27-09-2015 at 14:51

Triceratop14jasper
Senior Member

Beringen-Mijn ken ik goed genoeg mijn vake heeft in de put gewerkt.
En ik zou wel naar Limburg kunnen gaan, zit hier iemand bij die vereniging?

Triceratop14jasper   27-09-2015 at 20:01

Triceratop14jasper
Senior Member

quote:
Frederik schreef:
Als je op 1 november naar onze beurs komt moet je zeker eens praten met Anthonie. Die zal je graag vertellen over zijn excursies naar Polen. Daar kan je sauriërs gaan opgraven. Misschien ben je nu nog wat jong om zelf te gaan, maar dit zal je zeker interesseren!
Hier kan je een impressie krijgen: LINK

Waar kan ik meer info vinden over die beurs?

0