HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English Please In het Nederlands

Announcements

Contribute knowledge and information to Fossiel.net!
How can I help?

Forum Sticky

Informative Posts

>> All informative posts

Newest Fossil from Fossil ID system

Geo Agenda

>> More Agenda items

Georockshop
Petrified wood Madagascar chunk
4.50 EUR

Over www.fossiel.net

Veel site verbeteringen

webmaster   26-04-2012 at 19:49

webmaster
Moderator
Photo Moderator
Registered: 09-09-2003

Beste forumleden,

Wellicht hebben jullie er al wat van gezien, maar de laatste maanden is er veel aan de site veranderd. Zowel aan de inhoud van de site als de techniek achter de schermen is er veel verbeterd. Het doel hiervan is onder andere ook om de site beter te kunnen beheren en deze sneller te maken. Hieronder even een overzichtje van de veranderingen waar jullie mee te maken krijgen:

• Het onderdeel Mijn Verzameling is aangepast. De beperking van maximaal 10 foto's is verdwenen. Momenteel zit er geen limiet meer op. Na inloggen kun je via Profiel-->Bewerken-->Mijn Verzameling foto's toevoegen.
  • De inhoud van Mijn Verzameling is te bekijken via het Profiel van de forumleden [na inloggen]. Door te bladeren is steeds één foto per keer te zien. Ook is er een datum toegevoegd zodat te zien is wanneer deze zijn toegevoegd. Voorbeeld van Mijn Verzameling: LINK
  • Om de nieuwste foto's van het onderdeel Mijn Verzameling van álle forumleden te bekijken is het mogelijk de nieuwste foto's te bekijken op de Mijn Verzameling pagina: LINK
  • Voor de mensen die veel foto's aan de Foto pagina hebben bijgedragen: Het beheer van de determinaties via Profiel is gemakkelijker geworden doordat bij veel foto's het geheel nu wordt opgesplitst in meerdere pagina's.
  • Alle foto's die in de vindplaatsbeschrijvingen stonden zijn over gezet naar een database. Hierdoor is het ook mogelijk om in de forumprofielen te zien welke foto's forumleden hebben bijgedragen aan de Vindplaatsbeschrijvingen. Voorbeeld: LINK
  • Mocht je zelf foto's van vindplaatsen (DUS NIET VAN DE FOSSIELEN ZELF) willen bijdragen aan de vindplaatsbeschrijving dan kan dat door in te loggen en naar de betreffende vindplaatsbeschrijving te gaan. Je kunt daar je foto insturen. Juniorleden kunnen dit nog niet. Foto's mailen mag uiteraard ook.
  • Alle achterstallig onderhoud aan de vindplaatsen op de site is verwerkt. Dat wil niet zeggen dat alle beschrijvingen kloppen, dus aanvullende informatie is altijd welkom.
  • Verder zijn er zo'n 60 extra vindplaatsbeschrijvingen toegevoegd uit alle uithoeken van de wereld. De meeste beschrijvingen zijn toegevoegd aan de VS, Marokko en Duitsland, maar ook veel in landen dichter bij huis. Let wel op, ingelogd zie je meer vindplaatsen! De lijst met vindplaatsen is natuurlijk nooit compleet. Mocht je extra vindplaatsen willen doorgeven dan kan dat via: LINK
  • Navigeren door de vindplaatsenpagina is een stuk gemakkelijker geworden door de toepassing van Google Maps kaartjes. Er staan zo'n 600 vindplaatscoordinaten in de database om dit mogelijk te maken. Zie de vindplaatsen pagina: LINK
  • De fotopagina begint steeds meer vorm te krijgen. Door de grote hoeveelheid foto's worden ook de soortenlijsten per vindplaats steeds completer. Mocht je nog een soort bij een vindplaats missen, dan voegen we die graag toe. Enkele foto's kunnen per email. Mensen die veel goede foto's hebben én grondige kennis van determinatie kunnen van ons rechtstreeks toegang krijgen tot de fotodatabase. Neem hiervoor contact op met mij of Frederik.Voor de fotopagina zie: LINK
    Voorbeeld van een (lange) soortenlijst: LINK
  • Van veel landen zijn nu geologische kaarten beschikbaar.
  • Opvragen van vergeten forum wachtwoorden kan voortaan 24 uur per dag. Er is geen webmaster meer nodig om de boel handmatig te regelen.
  • Als een fotobeheerder een determinatie wijzigt krijgt de eigenaar voortaan automatisch een email met de wijzigingen.
  • Op veel plekken op de site zijn veranderingen toegepast die de snelheid van de site ten goede moeten komen. De databases zijn aangepakt, en ook veel programmatuur. Graag hoor ik of dit effect heeft gehad. Alhoewel ik zelf de indruk heb dat er nog wel steeds een snelheidsprobleem bestaat. Wordt vervolgd denk ik.

Een heleboel verbeteringen die de afgelopen periode door forumleden zijn ingebracht zijn hiermee gerealiseerd. We denken hiermee een flinke stap te hebben gemaakt.

Let op! Door de verschillende wijzigingen op de site is het mogelijk dat er ergens foutjes zijn in geslopen. Mocht je iets tegenkomen, laat het ons dan even weten zodat het gerepareerd kan worden.

Jullie webmaster.

[Bewerkt door webmaster op 26-04-2012 om 19:56 NL]

Bram   26-04-2012 at 22:15

Bram
Senior Member
Registered: 06-11-2005

Sommige dingen waren mij idd al opgevallen. Prachtig werk weer Herman, dank!

Groeten,
Bram

Nico1974   30-04-2012 at 09:46

Nico1974
Guest
Registered: 06-11-2005

Er was mij ook al het een en ander opgevallen.
Bedankt Herman.

Duys   15-07-2012 at 09:50

Duys
Senior Member
Registered: 15-05-2008

Webmaster,
De site werkt veel sneller etc,
wel gebeurt het dat een pagina niet laadt, enkel de titel en het aantal paginas komen op beeld, dit allemaal op amper 4 lijnen.
Duys

0